Viser 1–12 av 1061 resultater

&Tradition VB1 Loungestol Limited Edition Sheepskin Moonlight / Valnøtt

kr 48 615
Da vi først begynte å utforske muligheten for å introdusere Little Petra-stolen i kolleksjonen vår, hadde dens originale design ikke blitt brukt i produksjon på rundt 80 år. Da vi avdekket de originale skissene fra dypt inne i Boesens arkiver, lå papirene stramt sammenrullet og dekket av støv – urørt og usett i flere tiår. Din Limited Edition Little Petra-stol har vakkert utformede solide messingføtter og oljede ben i valnøtt, ekspertvalgt av vårt in-house designteam for å fungere i harmoni med sitt rike Moonlight saueskinnstrekk og kurvede form. Med en taktil blanding av ærlige materialer, vil dette ekstra laget av håndverk eldes grasiøst over tid, omtrent som selve originaldesignet. H: 85 x W: 85 x D: 84 cm/H: 39 x W: 58 x D: 53 cm SH: 41cm AH: 59cm

&Tradition Wulff Loungestol ATD2 inkludert puff Hallingdal 376/Valnøtt

kr 32 885
Wulff loungestol ATD2 inkludert puff i Karakorum 003 fra Dedar med oljet eik understell fra &Tradition H: 85 x W: 85 x D: 84 cm/H: 39 x W: 58 x D: 53 cm SH: 41cm AH: 59cm

&Tradition Wulff Loungestol ATD2 inkludert puff Karakorum 003/Eik

kr 37 175
Wulff loungestol ATD2 inkludert puff i Karakorum 003 fra Dedar med oljet eik understell fra &Tradition H: 85 x W: 85 x D: 84 cm/H: 39 x W: 58 x D: 53 cm SH: 41cm AH: 59cm

&Tradition Wulff Loungestol ATD2 inkludert puff Karakorum 003/Valnøtt

kr 40 035
Wulff loungestol ATD2 inkludert puff i Karakorum 003 fra Dedar med oljet eik understell fra &Tradition H: 85 x W: 85 x D: 84 cm/H: 39 x W: 58 x D: 53 cm SH: 41cm AH: 59cm

&Tradition Wulff Loungestol ATD2 inkludert puff Karandash 005/Valnøtt

kr 40 035
Wulff loungestol ATD2 inkludert puff i Karakorum 003 fra Dedar med oljet eik understell fra &Tradition H: 85 x W: 85 x D: 84 cm/H: 39 x W: 58 x D: 53 cm SH: 41cm AH: 59cm

&Tradition Wulff Loungestol ATD2 inkludert puff Moonlight/Valnøtt

kr 52 905
Wulff loungestol ATD2 inkludert puff i Karakorum 003 fra Dedar med oljet eik understell fra &Tradition H: 85 x W: 85 x D: 84 cm/H: 39 x W: 58 x D: 53 cm SH: 41cm AH: 59cm

Andersen AC1 Loungestol Cognac Lær Eik

kr 16 730
Loungestolen fra Andersen er perfekt for rolige stunder og har et nordisk design i massiv eik og skinn. Den har en stabil ramme med rette, elegante linjer, et komfortabelt sete med høy komfort og en myk stopning i semi-anilint lær i to forskjellige farger å velge mellom. Den har naturlige merker delvis fra naturen. Produktet vil få en vakker patina over tid.
Materiale:
- Massiv eik, Semi-Aniline leather
Mål: - Dybde: 720 mm. - Bredde: 705 mm. - Høyde: 900 mm

Andersen AC1 Loungestol Sort Lær Sort Eik

kr 16 730
Loungestolen fra Andersen er perfekt for rolige stunder og har et nordisk design i massiv eik og skinn. Den har en stabil ramme med rette, elegante linjer, et komfortabelt sete med høy komfort og en myk stopning i semi-anilint lær i to forskjellige farger å velge mellom. Den har naturlige merker delvis fra naturen. Produktet vil få en vakker patina over tid.
Materiale:
- Massiv eik, Semi-Aniline leather
Mål: - Dybde: 720 mm. - Bredde: 705 mm. - Høyde: 900 mm

Fredericia Stol Modell 3239 J39 Lys Oljet / Oljet Eik Natur Flett

kr 5 826
J39 – The People’s Chair Børge Mogensen J39, Mogensens berømte tre stol med håndvevet papirstøysete ble designet i 1947. Enkelheten og allsidigheten tjente det kallenavnet ‘The People’s Chair’. I 1939 ansatt FDB den 28 år gamle arkitekten Børge Mogensen som sjefsarkitekt for sitt visjonære møbelprogram. Visjonen var å skape funksjonelle møbler av høy kvalitet med en rimelig prislapp som kunne gjøre ideene om enkel modernisme populær blant folket. Mogensen bestemte seg for at møblene skulle være basert på etablerte kabinettmannsprinsipper som finnes i tradisjonelle møbeltyper fra hele verden, samtidig som de tilpasses for enkel lokalproduksjon uten å gå på kompromiss med kvaliteten. Børge Mogensen inviterte da sin venn Hans J. Wegner til å delta i dette prosjektet, som kom til å legge grunnlaget for utviklingen av konseptet «Dansk Moderne» på 1950-tallet. Noen få brikker fra programmet ble så oppnådd at de har i kontinuerlig produksjon helt siden lanseringen i 1940-tallet. Fredericias spesielle forhold til Børge Mogensen har sørget for at disse modellene alltid vil være en del av Fredericias People Collection. Både Mogensen og Wegners møbler for «The People’s Collection» var basert på en evolusjonær design-tilnærming. Wegner’s rocker ble inspirert av tradisjonelle Windsor-møbler, mens Mogensens J39 var en evolusjon av metodikk hentet fra middelhavsregionen folkemøbler. C18-bordet ble inspirert av den funksjonelle stilen til American Shaker-kulturen. Den holdbare og robuste, men raffinerte kvaliteten på «The People’s Collection» gjør møblene egnet for både privat og offentlig bruk. Og frem til i dag kan både nye og vintageversjoner av møblene ses i offentlige institusjoner, universiteter, kafeer, restauranter og privatboliger i Danmark og over hele verden. Børge Mogensen (1914-1972) var en av de mest innflytelsesrike designere i utformingen av dansk moderne design og dagens Fredericias grunnlegger fra 1955 til sin død i 1972. Han fant inspirasjon over hele verden i sin søken for å skape hverdagens gjenstander som ville tåle i generasjoner. Mogensens mest anerkjente stykker ble utviklet under samarbeid og vennskap med Fredericia konsernsjef Andreas Graversen. Børge Mogensen var en av pionerene som skapte grunnlaget for dansk design som en kultur av møbeldesign. Hans livslange ambisjon var å skape varige og nyttige møbler som ville berike folks hverdag, og han utviklet funksjonelle møbler for alle deler av hjemmet og samfunnet. Mogensen ideell var å skape møbler med en begrenset estetikk. Han trodde at møbler skulle skape en følelse av ro og ha et beskjeden utseende som oppfordrer folk til å leve sine liv upretensiøst. Han ble anerkjent for sin mesterlige følelse av materialer og proporsjoner, og for hans evne til å skape vakre og særegne møbler ved å understreke enkle horisontale og vertikale linjer og overflater – alt i et forsøk på å skape estetiske klare design som var enkle å produsere. Mens han jobbet strengt innenfor sine selvpålagte dogmer, førte Mogensens kunstneriske temperament ham ofte til å bryte sine formelle regler uten å forlate sin opprinnelige hensikt. Dermed kan Mogensens møbler beskrives som både beskjeden og veldig selvsikker – akkurat som deres skaperen. Gjennom sitt liv var Mogensen en av de dristigste stemmeene i den kritiske debatten om møbeldesign. Han kritiserte ofte sine jevnaldrende for å overgi sin kunstneriske ekthet til fordel for kortsynte moter, men han var alltid velkommen til innovasjoner som han fant tilbudt reell progresjon. Mogensen foretrukket å jobbe i raffinerte, men rustikke, naturlige materialer som solid eik, naturlær, ullstoffer og messingfeste. «Jeg blir mer og mer nær i min avsky. I et svært begrenset område strever jeg å leve ut til den ytre grensen av muligheter innen både materiell og form. NÅR GJELDER jeg at grensen – og da lærer jeg » Mogensen var utdannet skaper og møbeldesigner ved Handelshøyskolen i København før han gikk inn på møbeldesignskolen ved Det Kongelige Danske Kunstakademi hvor han ble undervist av Kaare Klint og ble uteksaminert i 1941. Gjennom sin karriere fortsatte Mogensen å forsvare idealer om evolusjonær designprogresjon som var avgjørende for Klint-skolen, samtidig som de utvidet seg på tradisjonen. I motsetning til Klint ble Mogensen ikke bare inspirert av tradisjonelle kabinettverkets typer og håndverk. I stedet tilpasset han modeller som var planlagt for industriell produksjon, samt de mer uformelle boliger som ble oppstått på 1960-tallet. I 1948 deltok Mogensen i MoMAs internasjonale møbelkonkurranse «low cost furniture» sammen med sin venn Hans J Wegner. I hjemmet i Danmark, inspirert av utstillingen, eksperimenterte han med kryssfinerskjell og smeltet den internasjonale modernistiske bevegelsen med sin egen designidentitet. Mogensen fant også inspirasjon i etnisk kunst og håndverk, litografi og japansk treutskjæring.

Fredericia Stol Modell 3239 J39 Såpet Eik Natur Flett

kr 5 826
J39 – The People’s Chair Børge Mogensen J39, Mogensens berømte tre stol med håndvevet papirstøysete ble designet i 1947. Enkelheten og allsidigheten tjente det kallenavnet ‘The People’s Chair’. I 1939 ansatt FDB den 28 år gamle arkitekten Børge Mogensen som sjefsarkitekt for sitt visjonære møbelprogram. Visjonen var å skape funksjonelle møbler av høy kvalitet med en rimelig prislapp som kunne gjøre ideene om enkel modernisme populær blant folket. Mogensen bestemte seg for at møblene skulle være basert på etablerte kabinettmannsprinsipper som finnes i tradisjonelle møbeltyper fra hele verden, samtidig som de tilpasses for enkel lokalproduksjon uten å gå på kompromiss med kvaliteten. Børge Mogensen inviterte da sin venn Hans J. Wegner til å delta i dette prosjektet, som kom til å legge grunnlaget for utviklingen av konseptet «Dansk Moderne» på 1950-tallet. Noen få brikker fra programmet ble så oppnådd at de har i kontinuerlig produksjon helt siden lanseringen i 1940-tallet. Fredericias spesielle forhold til Børge Mogensen har sørget for at disse modellene alltid vil være en del av Fredericias People Collection. Både Mogensen og Wegners møbler for «The People’s Collection» var basert på en evolusjonær design-tilnærming. Wegner’s rocker ble inspirert av tradisjonelle Windsor-møbler, mens Mogensens J39 var en evolusjon av metodikk hentet fra middelhavsregionen folkemøbler. C18-bordet ble inspirert av den funksjonelle stilen til American Shaker-kulturen. Den holdbare og robuste, men raffinerte kvaliteten på «The People’s Collection» gjør møblene egnet for både privat og offentlig bruk. Og frem til i dag kan både nye og vintageversjoner av møblene ses i offentlige institusjoner, universiteter, kafeer, restauranter og privatboliger i Danmark og over hele verden. Børge Mogensen (1914-1972) var en av de mest innflytelsesrike designere i utformingen av dansk moderne design og dagens Fredericias grunnlegger fra 1955 til sin død i 1972. Han fant inspirasjon over hele verden i sin søken for å skape hverdagens gjenstander som ville tåle i generasjoner. Mogensens mest anerkjente stykker ble utviklet under samarbeid og vennskap med Fredericia konsernsjef Andreas Graversen. Børge Mogensen var en av pionerene som skapte grunnlaget for dansk design som en kultur av møbeldesign. Hans livslange ambisjon var å skape varige og nyttige møbler som ville berike folks hverdag, og han utviklet funksjonelle møbler for alle deler av hjemmet og samfunnet. Mogensen ideell var å skape møbler med en begrenset estetikk. Han trodde at møbler skulle skape en følelse av ro og ha et beskjeden utseende som oppfordrer folk til å leve sine liv upretensiøst. Han ble anerkjent for sin mesterlige følelse av materialer og proporsjoner, og for hans evne til å skape vakre og særegne møbler ved å understreke enkle horisontale og vertikale linjer og overflater – alt i et forsøk på å skape estetiske klare design som var enkle å produsere. Mens han jobbet strengt innenfor sine selvpålagte dogmer, førte Mogensens kunstneriske temperament ham ofte til å bryte sine formelle regler uten å forlate sin opprinnelige hensikt. Dermed kan Mogensens møbler beskrives som både beskjeden og veldig selvsikker – akkurat som deres skaperen. Gjennom sitt liv var Mogensen en av de dristigste stemmeene i den kritiske debatten om møbeldesign. Han kritiserte ofte sine jevnaldrende for å overgi sin kunstneriske ekthet til fordel for kortsynte moter, men han var alltid velkommen til innovasjoner som han fant tilbudt reell progresjon. Mogensen foretrukket å jobbe i raffinerte, men rustikke, naturlige materialer som solid eik, naturlær, ullstoffer og messingfeste. «Jeg blir mer og mer nær i min avsky. I et svært begrenset område strever jeg å leve ut til den ytre grensen av muligheter innen både materiell og form. NÅR GJELDER jeg at grensen – og da lærer jeg » Mogensen var utdannet skaper og møbeldesigner ved Handelshøyskolen i København før han gikk inn på møbeldesignskolen ved Det Kongelige Danske Kunstakademi hvor han ble undervist av Kaare Klint og ble uteksaminert i 1941. Gjennom sin karriere fortsatte Mogensen å forsvare idealer om evolusjonær designprogresjon som var avgjørende for Klint-skolen, samtidig som de utvidet seg på tradisjonen. I motsetning til Klint ble Mogensen ikke bare inspirert av tradisjonelle kabinettverkets typer og håndverk. I stedet tilpasset han modeller som var planlagt for industriell produksjon, samt de mer uformelle boliger som ble oppstått på 1960-tallet. I 1948 deltok Mogensen i MoMAs internasjonale møbelkonkurranse «low cost furniture» sammen med sin venn Hans J Wegner. I hjemmet i Danmark, inspirert av utstillingen, eksperimenterte han med kryssfinerskjell og smeltet den internasjonale modernistiske bevegelsen med sin egen designidentitet. Mogensen fant også inspirasjon i etnisk kunst og håndverk, litografi og japansk treutskjæring.

Fredericia Stol Modell 3239 J39 Sort Lakkert Eik Natur Flett

kr 5 826
J39 – The People’s Chair Børge Mogensen J39, Mogensens berømte tre stol med håndvevet papirstøysete ble designet i 1947. Enkelheten og allsidigheten tjente det kallenavnet ‘The People’s Chair’. I 1939 ansatt FDB den 28 år gamle arkitekten Børge Mogensen som sjefsarkitekt for sitt visjonære møbelprogram. Visjonen var å skape funksjonelle møbler av høy kvalitet med en rimelig prislapp som kunne gjøre ideene om enkel modernisme populær blant folket. Mogensen bestemte seg for at møblene skulle være basert på etablerte kabinettmannsprinsipper som finnes i tradisjonelle møbeltyper fra hele verden, samtidig som de tilpasses for enkel lokalproduksjon uten å gå på kompromiss med kvaliteten. Børge Mogensen inviterte da sin venn Hans J. Wegner til å delta i dette prosjektet, som kom til å legge grunnlaget for utviklingen av konseptet «Dansk Moderne» på 1950-tallet. Noen få brikker fra programmet ble så oppnådd at de har i kontinuerlig produksjon helt siden lanseringen i 1940-tallet. Fredericias spesielle forhold til Børge Mogensen har sørget for at disse modellene alltid vil være en del av Fredericias People Collection. Både Mogensen og Wegners møbler for «The People’s Collection» var basert på en evolusjonær design-tilnærming. Wegner’s rocker ble inspirert av tradisjonelle Windsor-møbler, mens Mogensens J39 var en evolusjon av metodikk hentet fra middelhavsregionen folkemøbler. C18-bordet ble inspirert av den funksjonelle stilen til American Shaker-kulturen. Den holdbare og robuste, men raffinerte kvaliteten på «The People’s Collection» gjør møblene egnet for både privat og offentlig bruk. Og frem til i dag kan både nye og vintageversjoner av møblene ses i offentlige institusjoner, universiteter, kafeer, restauranter og privatboliger i Danmark og over hele verden. Børge Mogensen (1914-1972) var en av de mest innflytelsesrike designere i utformingen av dansk moderne design og dagens Fredericias grunnlegger fra 1955 til sin død i 1972. Han fant inspirasjon over hele verden i sin søken for å skape hverdagens gjenstander som ville tåle i generasjoner. Mogensens mest anerkjente stykker ble utviklet under samarbeid og vennskap med Fredericia konsernsjef Andreas Graversen. Børge Mogensen var en av pionerene som skapte grunnlaget for dansk design som en kultur av møbeldesign. Hans livslange ambisjon var å skape varige og nyttige møbler som ville berike folks hverdag, og han utviklet funksjonelle møbler for alle deler av hjemmet og samfunnet. Mogensen ideell var å skape møbler med en begrenset estetikk. Han trodde at møbler skulle skape en følelse av ro og ha et beskjeden utseende som oppfordrer folk til å leve sine liv upretensiøst. Han ble anerkjent for sin mesterlige følelse av materialer og proporsjoner, og for hans evne til å skape vakre og særegne møbler ved å understreke enkle horisontale og vertikale linjer og overflater – alt i et forsøk på å skape estetiske klare design som var enkle å produsere. Mens han jobbet strengt innenfor sine selvpålagte dogmer, førte Mogensens kunstneriske temperament ham ofte til å bryte sine formelle regler uten å forlate sin opprinnelige hensikt. Dermed kan Mogensens møbler beskrives som både beskjeden og veldig selvsikker – akkurat som deres skaperen. Gjennom sitt liv var Mogensen en av de dristigste stemmeene i den kritiske debatten om møbeldesign. Han kritiserte ofte sine jevnaldrende for å overgi sin kunstneriske ekthet til fordel for kortsynte moter, men han var alltid velkommen til innovasjoner som han fant tilbudt reell progresjon. Mogensen foretrukket å jobbe i raffinerte, men rustikke, naturlige materialer som solid eik, naturlær, ullstoffer og messingfeste. «Jeg blir mer og mer nær i min avsky. I et svært begrenset område strever jeg å leve ut til den ytre grensen av muligheter innen både materiell og form. NÅR GJELDER jeg at grensen – og da lærer jeg » Mogensen var utdannet skaper og møbeldesigner ved Handelshøyskolen i København før han gikk inn på møbeldesignskolen ved Det Kongelige Danske Kunstakademi hvor han ble undervist av Kaare Klint og ble uteksaminert i 1941. Gjennom sin karriere fortsatte Mogensen å forsvare idealer om evolusjonær designprogresjon som var avgjørende for Klint-skolen, samtidig som de utvidet seg på tradisjonen. I motsetning til Klint ble Mogensen ikke bare inspirert av tradisjonelle kabinettverkets typer og håndverk. I stedet tilpasset han modeller som var planlagt for industriell produksjon, samt de mer uformelle boliger som ble oppstått på 1960-tallet. I 1948 deltok Mogensen i MoMAs internasjonale møbelkonkurranse «low cost furniture» sammen med sin venn Hans J Wegner. I hjemmet i Danmark, inspirert av utstillingen, eksperimenterte han med kryssfinerskjell og smeltet den internasjonale modernistiske bevegelsen med sin egen designidentitet. Mogensen fant også inspirasjon i etnisk kunst og håndverk, litografi og japansk treutskjæring.

Hay AAC 22 Hvit Steelcut Matt Eik UTSTILLING -30%

kr 3 267
AAC22 Hvit / Lakkert Eik - "About a" er HAY sin mest allsidige møbel serie. Hay About a Chair er blitt en moderne klassiker. En elegant form og høy komfort gjør denne stolen til et opplagt valg. Nå i masse nye flotte farger. Ideen bak About A Chair er å lage en enkel stol som passer like godt rundt spisebordet som til en kantine eller et konferanserom. Hee Wellings ambisjon til stolen var at den skulle kombinere form, funksjon, komfort, detaljer og det estetiske. Mål: BxDxH: 59x52x79 cm. Sittehøyde: 46 cm. Matrialer: Skall: Polypropelene i Hvit eller en rekke andre flotte farger. Ben-ramme: Lakkert Eik.